Je prospěšné dát zeleným potravinám zelenou?

Zelená – barva života, přírody a harmonie. Ne nadarmo se jí připisují zklidňující a uzdravující účinky. Platí to však i pro potraviny této barvy? Jak moc pomáhá zařadit zelenou do svého jídelníčku?

Účinky zelených potravin

Únava, nesoustředěnost, bolesti hlavy nebo nechutenství. Blikající kontrolka ve vašem těle hlásí, že máte nedostatek vitamínů a minerálů. Jak kontrolku vypnout? Vsaďte klidně na zelenou.

Zelené potraviny jsou plné kyseliny listové, vápníku, hořčíku, draslíku, železa, vitamínu K, antioxidačních látek a dalších skvělých malých pomocníků.

Proč si vybrat zelenou zeleninu?

Zelená zelenina a hlavně listová zelenina je zdrojem většiny vitamínů a minerálů, které jsme vám před chvílí zmiňovali.

Potřebujete doplnit vitamín K? V nákupním košíku by se vám měly objevit salát, okurka, chřest nebo zelí.

Brokolice je zase bohatá na vitamin C a E a rovněž kyselinu listovou, která pomáhá chránit srdce, snižovat riziko rakoviny a je důležitým faktorem pro správný vývoj plodu během těhotenství.

Vzpomínáte si na pohádku Pepek námořník? Určitě vás hned napadne špenát. Tato listová zelenina je pro naše tělo velmi prospěšná, a proto zahoďte předsudky z dětství. Obsahuje vitamín K a železo, postará se o snížení tlaku a díky vitaminu A se můžete těšit na krásné vlasy, pokožku a nehty.

Máte rádi římský salát?

Máte rádi římský salát? Věděli jste ale, že je nejstarším salátem a patřil mezi nejdůležitější zeleninové druhy už ve starověkém Egyptě?

Nezapomínejte také na ovoce

Pokud se podíváme na ovocné zastoupení v zelených barvách, výběr se vůbec nezmenšuje:

  • kiwi vám dodá vitamín C, E a vlákninu spolu s antioxidanty, které pomáhají chránit před oxidativním stresem
  • antioxidanty nabídne i zelený meloun
  • hrušky se postarají o zdravé srdce
  • zelené hrozny obsahují hořčík a draslík, díky kterým budete mít nižší tlak
  • využijte i přírodní zubní kartáček, a to zelené jablko, které obsahuje více než 30 vitamínů a stopových prvků
  • angrešt přímo překypuje vitamíny a křemíkem, který pomáhá zajišťovat pevnost tkání a zbavuje tělo těžkých kovů.

Podobně jako angrešt má i jiné bobulovité ovoce blahodárné účinky. Berte bobulky místo pilulky!

Oxidativní stres

Oxidativní stres je jednou z hlavních příčin způsobujících postupnou ztrátu paměti a začne v organismu převládat, pokud v něm není k dispozici dostatek antioxidantů – dbejte proto na správnou stravu plnou vitamínů a minerálů.

Zelený bonus

Slyšeli jste už někdy o matcha čaji? Tradice pití tohoto nápoje má v Japonsku již více než 800 let a pomalu si na ni začínáme zvykat i my. Matcha je považována za jednu z nejsilnějších superpotravin na trhu a ne nadarmo.

  • Narozdíl od kávy, jejíž účinek pomine již do 3 hodin, se kofein z tohoto čaje do těla uvolňuje postupně v průběhu 3 až 6 hodin.
  • Šálek matcha čaje je plný prospěšného antioxidantu zvaného katechin. Obsahuje ho až 100x více než běžné čaje, což je způsobeno tím, že se lístky nelouhují, ale vlastně konzumují.
  • Matcha vhodná i pro studenty, protože podporuje tvorbu dopaminu a serotoninu, které zlepšují náladu, paměť a koncentraci.
  • Matcha detoxikuje a pomáhá spalovat kalorie až 4x rychleji než při běžném stavu metabolismu.
čaj matcha

Věděli jste, že již více než tisíc let je matcha společníkem buddhistických mnichů při meditaci?
Čaj totiž obsahuje vzácnou aminokyselinu L-theanin, která navozuje pocit klidu, jasné mysli a relaxace.

Nebojte se tedy zeleně zbarvené zeleniny nebo ovoce a přihoďte ji do nákupního košíku spolu s matcha čajem. Vaše tělo se vám určitě poděkuje!

Kolik zelených potravin denně zkonzumujete? Podělte se s námi do komentářů!

V rubrice

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

izmir escort
istanbul escort ilanlari istanbul escort istanbul escort bayanlarla sevgili tadinda etkilesimler. istanbul escort bayanlar istanbul escort istanbul escort hizmeti icin ideal web sitesi.