TOP 5 superpotravin: Obohaťte svůj jídelníček

Věděli jste, v čem jsou superpotraviny tak jedinečné? Jejich výjimečnost se skrývá v obsahu vitaminů a minerálních látek. Podívejte se, které z nich byste měli zařadit do svého jídelníčku.

Nekončící škála léčivých účinků

Superpotraviny jsou z obecného hlediska prospěšnější než jakékoliv jiné potraviny. Obsahují vysokou koncentraci vitaminů, minerálů, vlákniny, bílkovin, zdravých olejů a antioxidantů rostlinného původu. Logicky mezi ně řadíme ovoce, zeleninu, luštěniny, ale i ořechy.

Po konzumaci těchto potravin se budete cítit jednoznačně lépe. Zvýší se vaše energie a minimalizujete veškerou únavu. Superpotraviny také pozitivně působí na imunitní systém, což tělu prospěje během chřipkových epidemií. Blahodárné účinky mají i na chod vnitřních orgánů, kosti, kůži a reprodukční systém.

Borůvky jako prevence rakovinových onemocnění

Superpotravin existuje v dnešní době celá škála. Vybrali jsme pět z nich, které můžete volně sehnat v naší zemi v jakémkoliv hypermarketu. Které to jsou?

Borůvky jsou neobyčejně zdravou potravinou a pomáhají léčit řadu zdravotních potíží. Mezi silné účinky patří nejen regenerace a omlazení těla, ale co je hlavní, můžou je konzumovat diabetici. Snižují hladinu cukru v krvi a množství cholesterolu. Ozdravný účinek se projevuje i při léčbě prostaty nebo prevenci různých typů rakoviny.

O rakytníku jsme nedávno psali v našem článku. Účinné látky najdete v jeho plodech a listech. Plody rakytníku obsahují vysoké množství vitaminu C a P, který posiluje imunitu a kapiláry cév. Oranžové bobulky například léčí plicní, jaterní a kloubní onemocnění.

Pod slupkou granátového jablka najdete množství prospěšných látek. Vysoký obsah vitaminu C, vitaminu K a vitaminu B6 napomáhá regulovat krevní tlak a cholesterol a úspěšně bojují se záněty. Obsaženou kyselinu listovou doporučujeme konzumovat zejména během těhotenství.

Chia semínka jsou hitem dnešní doby v oblasti zdravé výživy. V syrovém stavu vypadají podobně jako čerstvý mák. Nicméně po smíchání s vodou mají tendenci až 12krát zvýšit svůj objem v podobě gelové konzistence. Jako pojivo se často využívají i při výrobě domácího pudinku. Nejenže člověka rychle zasytí, ale obsahují i vysoké množství omega 3 mastných kyselin.

Nejbohatším zdrojem vlákniny jsou ovšem mandle. Taky milujete mlsání mandlí u televize? Jedna dávka obsahuje až 23 mg vápníku. Příznivým faktorem je vysoká hladina vitaminu E a bílkovin. Tato potravina se přitom skvěle hodí pro vegetariány. Pokud nejíte maso, mějte po ruce pořádnou zásobu mandlí. A brambůrky při sledování seriálu nahraďte miskou ořechů.

 

Kterou z těchto superpotravin máte nejraději? Řadíte některé z nich do svého jídelníčku? Napište nám do diskuze.

V rubrice

Apologies, but no related posts were found.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.