Rozpoznejte 7 signálů, kterými tělo hlásí nedostatek hořčíku

Hořčík se řadí k nejpotřebnějším minerálním látkám v těle a účastní se více než 300 tělesných procesů. Jak poznat jeho nedostatek a jakou formou hořčík nejlépe doplnit? To se dozvíte v dnešním článku.

Signál #1: Zvýšený krevní tlak a srdeční problémy

Tělo vám deficit hořčíku naznačí několika způsoby. Jelikož se jedná o látku, která reguluje činnost srdce a rozšiřuje cévy, v případě nedostatku člověk zaznamenává bolest nebo tlak u srdce a nepravidelnou činnost. Zároveň roste riziko zvýšeného krevního tlaku.

Signál #2: Migrény, nervozita a špatná psychika

Trápí vás často bolesti hlavy, které sílí až do stavu migrény? I tímto způsobem tělo bije na poplach a žádá si doplnit potřebný hořčík. Při jeho deficitu roste pravděpodobnost vzniku depresí, objevují se tiky nebo i třes rukou. Pozor si dejte i na náhlé omdlení.

Signál #3: Rostoucí frekvence svalových křečí

Znáte ten pocit – ráno se probudíte, chcete se protáhnout a v tu ránu vám lýtkem proletí nepříjemná křeč. Jestliže se tento stav objevuje v časté frekvenci, nepodceňte ho a snažte se doplnit tělu hořčík. Dalšími doprovázející příznaky je i mravenčení a třes.

Signál #4: Bolestivé ženské dny

Každé ženě je tento stav povědomý. První dny menstruace trpí bolestivými měsíčky, které jsou doprovázeny křečemi. Intenzivnější bolesti mohou být i deficitem hořčíku, proto se nejen během těchto dní snažte tělu dodat dostatek hořčíku.

Signál #5: Vlasy i nehty se třepí a lámou

Vlasy jsou pro mnoho žen korunou krásy. O to více žena hůř snáší, když padají, třepí se a lámou. V této chvíli je potřeba dodat tělu chybějící vitamíny a minerály. Jednou z důležitých látek je i hořčík. Stejné problémy můžete zaznamenat nejen na vlasech, ale i na nehtech.

Signál #6: Pozor na cukrovku

Při chybějícím množství hořčíku se v těle snižuje citlivost na inzulin. Člověk se tak postupně přibližuje k cukrovce 2. typu.

Signál #7: Člověk by jen spal a spal…

Zvýšená únava se objevuje nejen v podzimních a jarních měsících, ale značí i nedostatek hořčíku. Zejména v případě, když únava přechází až do chronického stavu.

Člověk se v této chvíli ocitá v začarovaném kruhu – na jednu stranu byl jen spal a spal, na druhou stranu trpí nespavostí. Výsledkem je podrážděnost a možné deprese.

I zvýšený stres a nespavost může signalizovat nedostatek hořčíku.

Jak tělu doplnit chybějící hořčík?

Doporučená denní dávka pro dospělého člověka činí 350 až 400 mg/den. Doporučujeme zvýšit jeho přísun během těhotenství, kojení, při cukrovce a vyšší fyzické zátěži.

Na nedostatek hořčíku by si měly dát pozor těhotné ženy. Jeho deficit může být příčinou potratu nebo předčasného porodu.

A jak nejlépe tělu doplnit hořčík? Zkuste to nejdříve formou potravin. Zdrojem hořčíku jsou:

  • Ovoce a zelenina: banány, avokádo, brokolice, tmavá listová zelenina
  • Ořechy, mandle, semínka, luštěniny, celozrnné pečivo
  • Nízkotučný jogurt, mák a hořká čokoláda s obsahem kakaa nad 85 %

Kakaové boby jsou výborným zdrojem hořčíku. Bez výčitek si tedy dopřejte čokoládu s více než 85 % kakaa.

Snažte se vyhýbat stresovým situacím a dopřejte si dostatek spánku. Pokud aktivně sportujete, přidejte si do lahve s čistou vodou špetku soli. Doplníte tělu hořčík, který během sportu vypotíte.

 

Pocítili jste na svém těle podobné příznaky? A jak s nedostatkem hořčíku bojujete vy? Inspirujte ostatní čtenáře v diskuzi pod článkem.

V rubrice

Apologies, but no related posts were found.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.