Chia semínka: Hodně živin, málo kalorií

Dobrého stačí málo. U chia semínek toto pravidlo platí dvojnásobně. O pozitivních účincích superpotravin na lidské tělo jsme se už zmiňovali ve článku na našem blogu. Pojďme ale nahlédnout pod slupku plodů šalvěje hispánské!

1.     Přirozený zdroj omega-3 mastných kyselin

Drtivá většina populace trpí nedostatkem omega-3 mastných kyselin. Tento stav vyvolává malá konzumace kvalitních mořských ryb. Člověk se kvůli jejich nedostatku dobrovolně vystavuje řadě nemocí. Výhodou chia semínek je vysoký obsah omega-3 mastných kyselin. Neváhejte je tedy zařadit do svého jídelníčku!

2.     Pevné a zdravé kosti

Podpořte zdraví svých kostí díky vysokému obsahu minerálů a bílkovin. A které tři minerály jsou v semínkách nejvíc zastoupené? Hlavní roli hraje vápník, hořčík a fosfor.

3.     Prevence rakoviny, ale i cukrovky

Chcete se vyhnout chronickým onemocněním? I k tomu vám zázračná semínka dopomůžou. Prokazatelně působí svým obsahem antioxidantů proti rakovině, osteoporóze a řadě dalších nemocí. Cukrovkářům dokonce pomáhají stabilizovat hladinu cukru v krvi.

4.     Přírodní zahušťovadlo

Chia semínka absorbují velké množství vody. Přibližně jde až o 12násobek jejich vlastní hmotnosti. Navíc mají neutrální chuť, takže jimi zahustíte jakékoliv jídlo.

5.     Postupný příjem energie

Pozitivní účinky se projeví i v trávení. Chia zpomalují přeměnu sacharidů na jednoduché cukry a tělo dokáže přijatou energii lépe využít. Skvěle se hodí i při redukci, kdy úspěšně zahání pocit hladu.

6.     Dlouhá trvanlivost a žádné žluknutí

Setkali jste se už s tím, že otevřený balíček máku vám po určité době zežlukl? Nemějte obavu, u chia semínek tato situace nehrozí! Obsah omega-3 mastných kyselin totiž ochrání vitamíny v semínkách před oxidací.

7.     Široká škála využití

Semínka se hodí jak do sladkých, tak i do slaných pokrmů. Vyrobte si domácí pudink bez použití prášku, posypejte jimi oblíbený salát, zahustěte polévku nebo si umixujte osvěžující smoothie!

8.     Držíte bezlepkovou dietu? Chia jsou povolené!

Chia semínka neobsahují žádný lepek, takže se skvěle hodí i pro celiaky. Navíc podpoří metabolismus a ovlivní kvalitu stolice.

9.     Neublíží těhotným ženám, ani kojícím matkám

Maminky, čekáte miminko, nebo jste čerstvě po porodu? Zapojte semínka do svého jídelníčku. Výrazně zlepší regeneraci tkání během těhotenství a podpoří uzdravení těla i v šestinedělí.

 

Přidáváte chia semínka do svých pokrmů? A máte nějaký svůj oblíbený recept? Napište nám do diskuze.

V rubrice

Apologies, but no related posts were found.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.